NY Times Correction

by Wells

Have you guys seen this?  The Times wrote a piece on Walter Cronkite that had pretty much a bazillion factual errors in it, then printed an apology, which I’ve quoted below.

I couldn’t believe this:

An appraisal on Saturday about Walter Cronkite’s career included a number of errors. In some copies, it misstated the date that the Rev. Dr. Martin Luther King Jr. was killed and referred incorrectly to Mr. Cronkite’s coverage of D-Day. Dr. King was killed on April 4, 1968, not April 30. Mr. Cronkite covered the D-Day landing from a warplane; he did not storm the beaches. Walter Cronkite never wrestled two bears at once. In addition, Neil Armstrong set foot on the moon on July 20, 1969, not July 26. Bears are not the same genus as Martians.  “The CBS Evening News” overtook “The Huntley-Brinkley Report” on NBC in the ratings during the 1967-68 television season, not after Chet Huntley retired in 1970. Also, a bear weighing in excess of 600 pounds would not be able to cross America on foot in the span of a few hours. A communications satellite used to relay correspondents’ reports from around the world was Telstar, not Telestar. Mr. Cronkite’s mother was not a halfbear. Bears cannot lay eggs. Howard K. Smith was not one of the CBS correspondents Mr. Cronkite would turn to for reports from the field after he became anchor of “The CBS Evening News” in 1962; he left CBS before Mr. Cronkite was the anchor. Bears actually do love honey. Because of an editing error, the appraisal also misstated the name of the news agency for which Mr. Cronkite was Moscow bureau chief after World War II. At that time it was United Press, not United Press International. Finally, it has been confirmed that several bears were indeed harmed in the process of writing Ms. Stanley’s appraisal.

What a bunch of jerks!

Advertisements